Strona Glowna
Przygotowania
Wyprawy
Linki
Sponsorzy









Dlaczego Africa Twin ?


Moto Honda AT RD07a


Motocykl HONDA CBR1100 XX 





Dlaczego AfricaTwin:

Założenie, że wyruszamy we cztery osoby, dwoma motocyklami, spowodowało, że wybór padł na Arfikę Twin. Ktoś kiedyś powiedział, że jedna osoba to jeden cylinder dwie osoby to dwa :) więc i tak się stało. (dzięki Sambor)
Podczas wyboru pod uwagę brałem kilka czynników i tak w kolejności: awaryjność, prostotę konstrukcji, cenę, wagę, dostępność i ceny części a przede wszystkim informacje od użytkowników, tutaj możecie znaleźć kilkanaście odpowiedzi z pl.rec.motocykle, gdzie umieściłem na samym początku zapytanie w/w temacie.
Początkowo zastanawiałem się nad kilkoma modelami motocyklami, może wymienione poniżej uwagi zostaną przez Użytkowników tych "odrzuconych" motocykli potraktowane z lekkim przekąsem, ale są to tylko główne powody (i tylko dla mnie).
Pierwszymi były KTM-y  950 i 640 Adventure, lecz oba odpadły z powodu zbyt dużej ilości elektroniki a drugi także z powodu zbyt małej ilości miejsca dla pasażera i bambetli, później doszła informacja o awaryjności KTM-ów (choć Maciej Swinarski ostatnio przejechał prawie całą Azję na 640 i dały radę, no ale były nowe...).
Następnie było BMW ale stanowczo odstraszyły mnie awarie elektroniki no i wałów Kardana w warunkach afrykańskich....
Póżniej wybór, marka Honda, pewnie także z sentymentu, ale głównie dobrych doświadczeń zebranych przy moim poprzednim moto - Honda CBR1100xx. Na stół biorę Afrykę, no i wybieram ją ze względu na prostą konstrukcję, technologię z lat 80 acz wypróbowaną i sprawdzoną. Opinie użytkowników tych motocykli jednoznacznie wskazują na przebiegi w dziesiątkach czy setkach tysięcy kilometrów bez większych problemów. Ponadto wiem, że motocykl ten będzie sobie radził z dwoma ludźmi na pokładzie i sporą ilością bagażu - przy pełnym zatankowaniu, pasażerami i bagażem waga motocykla będzie sięgać do 450
- 470 kg. Oczywiście wiem, że AT ma problemy z modułem CDI oraz pompą paliwa, wiem jeszcze o paru jej wadach, ale najważniejsze jest to, że "wiem" i to wiem jest potwierdzone przez wiele wypraw bez zaplecza technicznego, a to moim zdaniem 80% sukcesu wyprawy (chyba :P). Teraz po kilkunastu tysiącach zrobionych AT po drogach, lasach, polach, rzeczkach, rowach, górkach, w powietrzu lub ryjąc jak kret, naprawdę zakochałem się w tym motocyklu :) i szczerze polecam ! Polecam Wam także forum AT, gdzie oprócz wielu informacji na temat motocykla, znajdziecie też Wspaniałych Ludzi, Podróżników i klimat, jakiego nie ma na innych forach internetowych...... sprawdziłem organoleptycznie :) (.....siema Afrykanerzy.....)
                                                                                               
                                                                                                do góry


Honda RD07a 


Znaleziona za pośrednictwem www.motoscout.de w Dortmundzie, kupiłem ją od znudzonego 38 latka, który był pierwszym właścicielem. Motocykl miał 13300 km przebiegu i był w stanie idealnym, jak z salonu. Serwisowany regularnie w ASO Hondy z udokumentowanymi wymianami. Niemiec (zresztą bardzo miły facet) odbył dwa dłuższe wyjazdy z Żoną i generalnie później motocykl stał w garażu robiąc kilkaset km rocznie. Prawie wszystkie dodatki były w komplecie z motocyklem.


Africa Twin RD07A rocznik 2001

przebieg obecny 53.000
cena zakupu: 24.000 zł (czerwiec 2007)


Dodatki zamontowane:

- handbary Touratech/Acerbis
- skarpety na lagi Acerbis
- filtr powietrza K&N oraz na wyprawę gąbkowy
- 2 gniazda zasilające zapalniczki
- podgrzewane manetki Saiito II
- gmole Fivestars
- kufry Pancernik
- podwyższenie szyby Touratech
- osłona lampy Touratech
- osłona baku i siedzenia - Bagster + torba
- podwyższenie kierownicy Touratech
- Gps 60CSX + uchwyt Touratech +  GpMapa4.0 + CNv9 + WorldMap + Tracks4Africa
- tłumik Remus
- opony Mitas E-09
- Scotoiler do smarowania łańcucha
- powiększony zbiornik Touratech 43 litry



Galeria:
 




                                                                                                    do góry



Honda CBR1100 XX

Moto kupione w październiku 2004 z przebiegiem 10.000, uszkodzone. Naprawa polegałą na zakupie stelaża, zegarów i plastików. Ponadto moto w nienagannym stanie.
Wyposażone na wyprawy w filtr KN, kufry. Ponadto nie potrzeba innych modyfikacji. Motocykl serwisowa, lać paliwo i cieszyć się jazdą.
Znakomity turystyk z prawdziwym sportowym zacięciem. Autostrady to raj dla niego. Przy tym znakomicie "kładzie się" w zakręty.
Przez 2 sezony dzielnie przetrwał przejazd ponad 37.000 km. Sprzedany w maju 2008 w związku z wyprawą afrykańska.







                                                                                                  do góry